Przeprowadzka jakie formalności

Przeprowadzka wiąże się nie tylko z koniecznością zabezpieczenia i spakowania swojego dobytku, ale również z szeregiem kwestii formalnych, których zignorowanie może okazać się dość kłopotliwe. Zanim więc rzucimy się w wir pakowania kartonów, lepiej zadbajmy o „załatwienie formalności”, aby uniknąć konieczności borykania się z nimi wówczas, gdy będziemy na etapie urządzania się w nowym miejscu. Z jakimi formalnościami właściwie wiąże się przeprowadzka? Ich lista nie jest zbyt długa, jednak załatwianie może zabrać trochę cennego czasu. Warto nie zaniedbywać tej kwestii, ponieważ zmiana miejsca zamieszkania najczęściej wiąże się z koniecznością wyrobienia nowych dokumentów.

Formalności przeprowadzka

Od załatwiania jakich formalności należy zacząć, gdy chcemy się przeprowadzić? Po pierwsze, warto zająć się kwestią wymeldowania ze „starego” miejsca zamieszkania – jest to ważne ze względu na wszystkie kwestie urzędowe. Na adres zameldowania kierowane jest bowiem każde pismo, które dostajemy z Urzędu Skarbowego czy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Również sądy i prokuratury wynajdują w bazach danych adres zamieszkania osób, do których wysyłają wezwania, zawiadomienia itd. Zaniedbania w tym względzie mogą pociągać za sobą przykre konsekwencje. Jeśli więc chodzi o formalności przeprowadzka wiąże się koniecznością wymeldowania. Można złożyć pisemny wniosek w urzędzie gminy lub zdalnie, za pośrednictwem Systemu Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej (www.sekap.pl). Następny krok to zameldowanie się w nowym miejscu. Dzieje się to właściwie automatycznie, ponieważ w urzędzie jesteśmy pytani o nowy adres – w naszym kraju wciąż obowiązuje konieczność posiadania adresu zameldowania. Konieczne jest posiadanie poświadczenia o wcześniejszym wymeldowaniu się, a także okazanie tytułu prawnego do zameldowania się w nowym miejscu (wypis z księgi wieczystej, umowa najmu, orzeczenie sądu czy decyzja administracyjna). Jeśli zmiana adresu dotyczy dziecka, konieczne jest zabranie z USC skróconego odpisu aktu urodzenia.

Przeprowadzki w Warszawie

Organizacja przeprowadzki w Warszawie to dość skomplikowane zadanie i nie chodzi tutaj wyłącznie o trudności natury formalnej. Warto pamiętać również o kwestiach na wskroś praktycznych, jak choćby przewóz rzeczy – mebli oraz wszystkiego tego, bez czego nie wyobrażamy sobie życia w nowym miejscu. W tym zakresie nasza Firma chętnie pomaga swoim Klientom, którzy zmuszeni są borykać się z rozmaitymi trudnościami związanymi ze zmianą miejsca zamieszkania. Nawet jeśli wszystko „idzie jak po maśle”, przeprowadzka jest na tyle obciążającym dla całej rodziny doświadczeniem, że z pewnością warto skorzystać z pomocy fachowców, którzy tanio i bezpiecznie przetransportują i zajmą się umieszczaniem naszego dobytku w nowym miejscu. Załadunek rozładunek, a także przenoszenie zarówno tych cięższych, jak i lżejszych rzeczy – wszystkim tym zajmuje się firma przeprowadzkowa, którą jesteśmy. Kwestie formalne nie leżą w naszym zasięgu, jednak w innych możemy być pomocni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.