Przeprowadzki bez stresu? Techniki relaksacyjne

Przeprowadzka – z jednej strony wzbudza w nas niesamowicie pozytywne emocje: zmienimy otoczenie, przeprowadzimy się do większego mieszkania, a z drugiej – wywołuje stres i zmartwienie. Zastanawiamy się czy będzie nam tam dobrze? Czy będziemy się dobrze czuli w nowym środowisku?

Dobrze zaplanuj swoją przeprowadzkę

Dzięki odpowiednio zaplanowanej przeprowadzce, możemy uniknąć niepotrzebnego stresu. Jak to zrobić? Przede wszystkim – przygotować sobie plan działania.

  • Sporządź listę rzeczy, jakie masz do spakowania, pogrupuj je do odpowiednich kartonów i podpisz.
  • Ustal kolejność pakowania – najpierw spakuj ubrania sezonowe, książki, rodzinne pamiątki, a dopiero później rzeczy większe tj. meble.
  • Jeżeli to możliwe, tak zorganizuj czas, abyś był w stanie przewozić rzeczy partiami. Dzięki temu będziesz mógł na bieżąco rozpakowywać przywiezione rzeczy i unikniesz niepotrzebnego chaosu.

Dobrze zaplanowana przeprowadzka to też wybór odpowiedniej firmy, która pomoże uniknąć wszelkich problemów podczas tego procederu – niewątpliwie tak działa właśnie nasza firma.

Co zrobić, kiedy jednak się stresujemy?

Czasami nie udaje nam się zaplanować wszystkiego w taki sposób, jaki byśmy chcieli i wtedy się stresujemy. Na szczęście z pomocą przychodzą nam różne techniki relaksacyjne. To dzięki nim jesteśmy w stanie przywrócić naszemu organizmowi równowagę. Poznaj kilka z nich, które na pewno pomogą w zwalczaniu stresu przy przeprowadzce.

  1. Przejdź się na spacer – to najczęściej wybierany sposób przez osoby doznające stresu. Nie myśl o przeprowadzce, nie spiesz się, po prostu – przejdź się, ciesz się tym, czego możesz doświadczyć.
  2. Nie rób kilku rzeczy naraz – tzw. multitasking nie zawsze popłaca. Lepiej skoncentrować się na jednej czynności. Robienie kilku rzeczy w tym samym czasie może wywołać u nas niepotrzebne frustracje i napięcie.
  3. Skoncentruj się na teraźniejszości – pomyśl o tym, jak się czujesz teraz, w danym momencie. Nie myśl o przeszłości ani o przyszłości. Skup się tylko na tym, co tu i teraz. Masz przed sobą przeprowadzkę. Skup się na tym, aby przebiegła bez większych problemów, w spokoju.
  4. Weź głęboki oddech – niby z pozoru banalna czynność, ale niezwykle skuteczna. Można ją praktykować w dowolnym miejscu i o dogodnej dla nas porze. Zamknij oczy, weź głęboki oddech, wycisz się. Dodatkowo możesz również poświęcić kilka minut na rozciągnięcie się.
  5. Wizualizacja – to kolejny sposób na radzenie sobie w trudnych i stresujących chwilach. Polega na tym, aby wyobrazić sobie scenę, w której poczujemy się pewnie, komfortowo. Będąc w trakcie przeprowadzki, możemy wyobrazić sobie nasz nowy dom, szczęście, jakiego tam doznajemy. Taka wizualizacja silnie oddziałuje na naszą psychikę, ale też pozwala na całkowite pozbycie się stresu i uspokojenie naszych nerwów.

Tak naprawdę nie ma jednej sprawdzonej techniki relaksacyjnej, która jest odpowiednia dla każdego z nas. Dlaczego? Dzieje się tak, ponieważ każdy człowiek jest inny, posiada inne potrzeby, preferencje. Ludzie różnią się również sposobem, w jaki reagują na stres. Jeżeli należysz do osób, które w sytuacjach stresowych są przygnębione i wycofane – wypróbuj tzw. rytmicznych ćwiczeń. Jeśli natomiast jesteś wyprowadzony z równowagi – sprawdź techniki wyciszające: głębokie oddychanie, medytację.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.